Uitleg afspraak maken

SPREEKUUR ALLEEN OP AFSPRAAK

U kunt op werkdagen van 8.15 tot 17:00 uur de praktijk bereiken.

Met uitzondering van 10:00 tot 10:30 i.v.m. koffiepauze, 12:30 tot 13:30 i.v.m. lunchpauze en tussen 15:00 en 16:00 uur i.v.m. assistente spreekuur.

Voor spoed zijn we ook tijdens deze tijden te bereiken op keuze nummer 1 per telefoon.

De assistente heeft de opleiding voor doktersassistente gevolgd, waarbij zij geschoold is in het geven van advies en het verrichten van medische handelingen. Zij heeft een beroepsgeheim. Zij zal u enkele vragen stellen om uw hulpvraag te verduidelijken en de urgentie in te schatten. 

Onze assistentes: Marlion en Harriëtte zijn opgeleid om uw hulpvraag uit te vragen volgens de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap, het N.H.G. Hierdoor kan uw klacht met de juiste urgentie worden beoordeeld, zodat we in het geval van spoed u niet onnodig lang laten wachten. Dit systeem heet triage, hier wordt zowel in de praktijk als door het volgen van nascholing veel aandacht aan gegeven. 

Telefoonnummer: 040-2212701

MEER TIJD

Een consult duurt 10 minuten en is bedoeld voor één klacht en één persoon. Bedenk wat u uw huisarts wilt vragen. Heeft u meerdere klachten of vragen? Dan kunt u dit aangeven bij het maken van de afspraak, dan kan de assistente er rekening mee houden in de agenda. Dit voorkomt wachttijden voor andere mensen. 

Als u naar ons belt krijgt u 3 keuzes:

voor spoedeisende hulp bij levens bedreigende aandoeningen
de recepten lijn om medicatie die u reeds gebruikt te herhalen

Als u geen keuze maakt dan krijgt u vanzelf de assistente aan de lijn. 

Al onze medewerkers zijn verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

De assistente vraagt uw hulpvraag dus uit en kan u vervolgens een voorstel doen:

De assistente geeft u zelf een advies
De assistente overlegt met de huisarts en belt u later terug
De assistente maakt een afspraak op het spreekuur van de huisarts
De assistente maakt een afspraak op het assistenten spreekuur
De assistente vraagt de huisarts om u terug te bellen
De assistente plant een (spoed)visite in

Door deze werkwijze willen we de kwaliteit van zorg blijven behouden en verbeteren. Daarnaast willen we de wachttijden zo kort mogelijk houden en de praktijk zo efficiënt mogelijk laten functioneren. Wij hopen op uw begrip.

 

Copyright © 2019 Huisartsenpraktijk Lankhorst
Webdesign & CMS by Downdijk